ပရိေယသန
ဝမ္းစာအတြက္ အသုိက္က ထြက္သြားတဲ့ ငွက္ဟာ တစ္ေနဝင္လို႔ အသိုက္ကုိ ျပန္တဲ့အခါ
အသက္နဲ႔ခႏၶာကုိယ္ တြဲလ်က္ျပန္လာႏုိင္မလား။ မ်က္လံုးတစ္ဖက္ က်န္ခဲ့မလား။
အေတာင္ က်ဳိးခဲ့မလား။ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္း က်ဳိးလာမလား ဆိုတာ ဘယ္သူမွ
အတတ္မသိႏုိင္သလိုပါပဲ။ မနက္ မိုးလင္းလို႕ အိမ္က ထြက္လာၾကရတဲ့ လူေတြဟာလည္း
အသုိက္က ထြက္လာၾကရတဲ့ ငွက္ေတြလိုပါပဲ။ ဘာမွ မထူး၊ ဘာမွမျခားနားပါဘူး။
အေတာင္ျဖန္႕ၿပီးေတာ့ ေကာင္းကင္က ပ်ံတာနဲ႕ ေျမေပၚက ေလွ်ာက္ရတာပဲ ကြာပါတယ္။
အလွ်ဳိအလွ်ိဳ အိမ္က ထြက္လာၾကရၿပီး
အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္ကို ျပန္ဝင္တဲ့အခါ ထမင္းဝုိင္းမွာ ဘယ္သူမ်ား လိုေနမလဲ
ဆိုတဲ့ ထိတ္လန္႔ ဖြယ္ရာ အေတြးစေတြနဲ႔ ေနထုိင္ရတဲ့ လူ႔ဘဝကုိ အခုကစလို႔
အဆင္ေျပေစခ်င္ပါၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္ပါၿပီ။ လူ႔ ေလာက လူ႔ဘဝဆိုတဲ့
စည္းဝုိင္းႀကီးအတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေရာက္လာၿပီးမွ ဘယ္လို
အစီရင္ခံစာမ်ဳိးကုိမွ ေရးမေနၾကေတာ့ဘဲ မိမိကုိယ္မိမိ ခ်က္ခ်င္း ႏုတ္
ထြက္သြားၾကတဲ့ ရွယ္လီ၊ ဂြၽန္ကိ၊ ဗင္ဂုိး၊ ေဒါက္တာရီေဇာ္၊ ဖူးခ်စ္၊
ဂ်က္လန္ဒန္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ဒူမြန္ဆိုတဲ့ သူေတြဟာ လူနဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ လူနဲ႔
အမွန္တရားဆိုတဲ့ ဆက္စပ္မႈၾကားမွာ ဒီလုိ ထိတ္လန္႔ရမႈေတြကို မခံစားႏုိင္ၾက
ေတာ့လို႔ပါ။ သူတုိ႔ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကို သတ္ေသျခင္း နဲ႔ ႐ုန္းထြက္သြားၾကပါတယ္။
သူတုိ႔က လူ႕ဘဝႀကီးက ဒီလုိရွိေနတယ္လုိ႕
ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ လေပၚ၊ အဂၤါၿဂိဳဟ္ေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြနဲ႔
ဂုဏ္ယူ စြာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္းမွာ ကမၻာေျမႀကီးေပၚမွာလည္း
ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕အေသြးအသားေတြကို ေရာင္းစားေနရတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဟာ
သူမရဲ႕မေျပလည္မႈေတြအတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ေနရပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ ဒါဟာ
ဘယ္ေလာက္ အားေကာင္းတဲ့ ေအာင္ပြဲနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ အားငယ္လြင့္စဥ္သြားစရာ
ေကာင္းတဲ့ လူသားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ဆက္စပ္ေန တဲ့ မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းလဲ
ဆိုတာ။
''ေခတ္ႀကီးက မတူေတာ့ဘူးဗ်။ လိုက္လို႔
မမီႏုိင္ေအာင္ကုိပဲ အရမ္းတိုးတက္ေနပါၿပီ'' ဆုိၿပီး လူမိန္းမတစ္ေယာက္ကုိ
ေငြေပး ဆက္ဆံတဲ့စနစ္ (အက်င့္)ႀကီးက ခုထက္ထိ ရွိေနေသးတယ္ဆိုေတာ့
ခင္ဗ်ားတုိ႔၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕ဟာ ဘယ္ဟာကုိ ဂုဏ္ယူၿပီး ဘယ္ဟာကို ရွက္စရာလို႕
ယူဆၾကမွာလဲ ဆိုတာ ေျပာၾကည့္ၾကစမ္းပါဦး။
႐ိုက္ညီေနာင္ ေလယာဥ္ပ်ံကို
စတင္တီထြင္ခဲ့တဲ့ ဒူမြန္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အဆင့္ဆင့္
သူႀကိဳးစားဖန္တီးခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႕ လူသားေတြ စီးနင္းလုိက္ပါေနၾကတာကုိ
ျမင္ရေတာ့ မ်က္ရည္က်လုမတတ္ ဝမ္းသာလံုး ဆို႔ခဲ့ရပါသတဲ့။ ဒီလုိ ဝမ္းသာလို႔မွ
မၿပီးေသး ဘူး။ သူ တီထြင္တဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ စစ္ပြဲဖန္တီးၿပီး
ဗံုးေတြႀကဲခ်လို႔ လူေတြ အတံုးအ႐ံုး ေသဆံုးကာ ေလာကႀကီး ငရဲပြက္သလို
သြက္သြက္ခါ တာ ျမင္ရေတာ့ ယူႀကံဳးမရတဲ့စိတ္နဲ႕ ငါ မွားခဲ့ပါေပါ့ လားဆုိၿပီး
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားခဲ့ပါတယ္။
ကမၻာေျမေပၚမွာ အဆိပ္ပင္လို ေပၚေပါက္
လာခဲ့တဲ့ ကုိလိုနီေတြ၊ ဖက္ဆစ္ေတြ၊ အရင္းရွင္ ယႏၲရား ဆိုတာေတြရဲ႕
ႏုိင့္ထက္စီးနင္း ယုတ္မာမႈ၊ ေစာ္ကားမႈ၊ မညီမွ်မႈ ဆိုတဲ့ ဒုစ႐ိုက္
အက်င့္ဆိုးေတြ ကို ဖယ္ရွားၿပီး ေလာကႀကီး သာယာဖို႕ ကုိယ့္ထမင္း ကုိယ္စားၿပီး
ႀကီးေတာ္ႏြား အလကားေက်ာင္းတဲ့ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာဖို႔၊
ဂႏၵီေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာဖို႔၊ ေအာင္ဆန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာဖို႔
ႏုိင္ငံေရးသမား ဆုိတဲ့ ဒူမြန္တစ္မ်ဳိး ေပၚ ေပါက္ေပးရျပန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ခက္တာက အဲဒီစစ္မွန္တဲ့ ႏုိင္ငံ
ေရးသမားဆိုတာမွာလည္း အသုိက္ကေန ထြက္လာခဲ့ရတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ပါပဲ။ အလို
မက်တဲ့ ဆန္႕က်င္ ဘက္ အင္အားႀကီးသူ၊ အာဏာရွိသူဆိုတာေတြရဲ႕ ဖမ္းဆီးမႈ၊
ေထာင္ခ်မႈ၊ အႏုိင္က်င့္ ႏွိပ္စက္မႈကို ခံရၿပီး အသိုက္ ဆိုတဲ့ အိမ္ကုိ
ျပန္လာရတဲ့အခါမွာ မိသားစု ထမင္းဝုိင္းမွာ လူမစံုေတာ့တာေတြကို
ႀကံဳရေတာ့တာပဲ။ အေဖ မရွိေတာ့တာ နဲ႕၊ အေမ မရွိေတာ့တာနဲ႕၊ ညီအစ္ကို
ေမာင္ႏွမတို႔ မရွိၾကေတာ့တာနဲ႔ အဲဒီ ေတာ့ သူလည္း ဒူမြန္လိုပဲ ငါ ဖန္တီးမိ တာ
မွားၿပီလို႔ ေတြးမိလာၿပီ ဆိုပါ ေတာ့။
ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျပန္ေတြးစရာလိုလာၿပီ။
ဒူမြန္ ဘယ္ႏွေယာက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီးၿပီလဲ၊ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ဘယ္ႏွေယာက္
ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီးၿပီ လဲ၊ ေအာင္ဆန္း ဘယ္ႏွေယာက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ ရၿပီးၿပီလဲ၊
ဂႏၵီ ဘယ္ႏွေယာက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ ရၿပီးၿပီလဲ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို စဥ္း စားရင္း
႐ုပ္ရွင္တစ္ကားကုိ ၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ မိသားစုဆိုတဲ့ အသိုက္က ထြက္သြားတဲ့
ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ ေယာက္ အသုိက္ကုိ ျပန္ လာခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ မိသားစု
အသိုက္အၿမံဳေလး တစ္ခုဟာ ေၾကကြဲဆုိ႕နစ္ဖြယ္ရာ ေနထုိင္သြားၾကရပံု ၁၉၇ဝ
ခုႏွစ္က တ႐ုတ္ျပည္ မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရ တဲ့ အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ကူးထားတာပါ။
ဇာတ္ကားနာမည္က Coming House တဲ့။
တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္မင္းသမီး ေဂါင္းလီကုိ အဓိက သ႐ုပ္ေဆာင္ေစၿပီး
ဒါ႐ိုက္တာ Zhaung Yimou က ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၆ ရက္ေန႕မွာ
႐ိုက္ကူးၿပီးစီးခဲ့ပါ တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္အပါအဝင္ ႏုိင္ငံ ရပ္ျခား အေတာ္
မ်ားမ်ားမွာ ႐ံုတင္ေန ဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၁ဝဝ စာရင္းထဲမွာ ဝင္ သြားခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္
ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႕ ရေအာင္ရွာၿပီး ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အခ်ိန္တုိတုိအတြင္း မွာ သံုးေလးႀကိမ္
ျပန္ၾကည့္မိ ေအာင္ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ ဆြဲေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့တဲ့ တကယ့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္
ကားေကာင္းပါပဲ။ ဖခင္က ပါေမာကၡ၊ မိခင္က အလယ္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာမ၊ သမီး
ျဖစ္သူက အနီေရာင္ရဲေမ အကသင္တန္းေက်ာင္းမွာ အက ေလ့ က်င့္သင္ၾကားေန သူ။
ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး
ၿပီးဆံုးသြားခါစ အခ်ိန္ ၁၉၇ဝ ဝန္းက်င္ကာလ ပါေမာကၡလွ်ဳိဟာ အလုပ္ သမား
အသင္းအဖြဲ႕ေတြကုိယ္ စား ပါတီတစ္ခုမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားရင္း ႏုိင္ငံေရးမႈနဲ႕
အဖမ္းခံရတယ္။ သမီးကေလး တန္းတန္းဟာ ဖခင္ကုိ မမွတ္မိႏုိင္ ေသးတဲ့ အရြယ္နဲ႕
က်န္ရစ္ခဲ့ တယ္။
ေထာင္က်တဲ့ သက္တမ္းဆယ္ႏွစ္အတြင္းမွာ
သမီးနဲ႕ဇနီးကုိ လံုးဝမေတြ႕ခဲ့ရဘူး။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္
ေထာင္ေျပာင္းတဲ့အခါ မွာ ပါ ေမာကၡလွ်ဳိဟာ ရထားေပၚက ေန
ခုန္ဆင္းထြက္ေျပးခဲ့တယ္။ လူလားေျမာက္ခါစ ၿမီးေကာင္ ေပါက္အရြယ္ သမီးကေလးက
အနီေရာင္ ရဲေမ အကသင္တန္းေက်ာင္းမွာ အတက္ၾကြဆံုး ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔
သင္ယူေနတဲ့အခ်ိန္။ သား အမိႏွစ္ေယာက္ ကို ေခၚၿပီး အာဏာပုိင္ တစ္ဦးက
သတိေပးတယ္။
ႏုိင္ငံေရးသမား ပါေမာကၡလွ်ဳိဟာ
ေထာင္ေျပာင္းခ်ိန္ ထြက္ေျပးတဲ့အတြက္ ဝရမ္းေျပး ျဖစ္သြားၿပီ။ ဆက္သြယ္တဲ့သူ၊
ေတြ႔ဆံုတဲ့ သူဟာ ျပစ္မႈတစ္ခုနဲ႔ အေရး ယူခံရမယ္လို႔ ေခၚၿပီး သတိေပးတယ္။
သမီးကေလးက ဖခင္အေပၚ အထင္လဲြ မုန္းတီးေနတဲ့ စိတ္အခံ နဲ႔၊ သူ႕ရဲ႕ အကသင္တန္းက
အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္ (ေခါင္းေဆာင္) ေရြးပြဲမွာ မပါဝင္ရမွာ စိုးရိမ္တာေတြနဲ႕
ခပ္သြက္သြက္ ေခါင္းညိတ္ လိုက္ေပမယ့္ မိခင္ ျဖစ္သူကေတာ့ အင္းမလႈပ္ အဲ
မလႈပ္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေယာက္်ားကို ေတြ႕ခ်င္တဲ့စိတ္ ေၾကာင့္ပါပဲ။
ဘူတာ႐ံုမွာ အေမက အေဖ့ကုိ သြားေတြ႔မွာကို
သမီးက အာဏာရွိသူေတြကို သတင္းပုိ႔ခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ ဖခင္လည္း ျပန္အဖမ္း
ခံရၿပီး မိခင္လည္း ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ ႐ုန္းကန္မႈေတြၾကားကေန လဲက်ကာ
နဖူးကြဲသြားပါတယ္။ ေနာက္ ေယာက္်ားကုိ စြဲလမ္းတဲ့ စိတ္နဲ႔
အျပင္းဖ်ားၿပီးတဲ့ေနာက္ အႏွစ္ ၂ဝ ၾကာလို႕ ပါေမာကၡလွ်ဳိ
ျပန္လြတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ မမွတ္မိ ေတာ့ဘူး။
သမီးကုိလည္း တျခားမွာေနခိုင္းၿပီး
သူ႔တစ္ကုိယ္တည္း အခန္းေလးထဲမွာ အခ်ိန္ကာလေတြ ကုန္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ သမီး ကေလးက
လည္း သူမွားခဲ့တဲ့အတြက္ ဖခင္ကုိ ေတာင္းပန္ၿပီး သူ႔အေမ သူ႔အေဖကုိ
မွတ္မိေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကိဳးစားသလို ပါေမာကၡ လွ်ဳိ ကလည္း သူ႔ဇနီး
သူ႔ကုိ ျပန္မွတ္မိေအာင္ နည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ႀကိဳးစားေပမယ့္ အခ်ည္းႏွီးသာ
ျဖစ္ၾကရပါ တယ္။
ဆရာမယြီဟာ သူမ အလြန္ခ်စ္တဲ့ သူ႕ေယာက္်ား
ပါေမာကၡလွ်ဳိ တစ္ေယာက္လံုး အနားမွာ ရွိတာကုိ မသိရွာဘဲ ျပကၡဒိန္က ၅
ရက္ေန႕ေရာက္တုိင္း ေထာင္သားေတြ လာမယ့္ ဘူတာ႐ံုမွာ သူ႕ေယာက္်ားကုိ
သြားေစာင့္ၿမဲပါပဲ။ ပါေမာကၡလွ်ဳိကလည္း လွ်ဳိဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကုိကုိင္ၿပီး
သူ႔ဇနီး ယြီရဲ႕ ေဘးမွာ ရပ္ေပးေနရၿမဲပါပဲ။ သူမရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေဘးမွာ
ရပ္ေနတဲ့ လူဟာ သူမကုိ ကူညီေန တဲ့ မိတ္ေဆြအျဖစ္နဲ႔သာ သိထားပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕
အသက္အရြယ္ေတြ ႀကီးသထက္ႀကီး၊ ပါးေရ နားေရေတြ တြန္႔လာတဲ့အထိ ၅ ရက္ေန႕ေရာက္
တုိင္း ဆိုင္းဘုတ္ကုိင္ၿပီး ႏွစ္ ေယာက္သား ေစာင့္ေနၾကရဆဲ။
|